Zwroty produktów zakupionych w sklepie DereDere

Odstąpienie od umowy.

  1. Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub mailem na adres info@deredere.pl, w terminie 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, i wysyłając je na adres DereDere ul. Dobrzecka 50/6, Kalisz 62-800 podany w niniejszym Regulaminie..
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na poniższy adres: DereDere ul. Dobrzecka 50/6, Kalisz 62-800.
  3. Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
  4. Koszty odesłania Towaru w przypadku odstąpienia od umowy ponosi Konsument, chyba że Sprzedawca wyraźnie zgodzi się je pokryć.
  5. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy sklep zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sklep), niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym został zwrócony towar. Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że strony uzgodnią inaczej.

Polityka zwrotów i reklamacji.

  1. W przypadku gdy zakupiony produkt jest niezgodny z umową lub posiada wady fizyczne, Klient ma prawo złożyć reklamacje w oparciu o:
    a) ustawę z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.),
    b) przepisy Kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 556 i następne).
  2. Celem złożenia reklamacji Klient zobowiązany jest do poinformowania sklepu mailem na adres info@deredere.pl, a następnie procedować zgodnie z otrzymanymi informacjami.
  3. Określając żądania w oparciu o tryb przewidziany art. 1 ust a)  Klient ma prawo wnioskować o doprowadzenie produktu do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli Sklep nie będzie w stanie wywiązać się z określonych żądań, Klient ma prawo domagać się stosowanego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
  4. Określając żądania w oparciu o tryb przewidziany art. 1 ust b)  Klient ma prawo od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Klient nie może od umowy odstąpić, jeżeli Sklep niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez Sklep lub naprawiana, chyba, że wady są nieistotne.
  5. Sklep odpowiada za niezgodność produktu konsumpcyjnego z umową (art 1 ust a), jedynie w przypadkach i na warunkach określonych prawem.
  6. Sklep odpowiada za wady produktu na podstawie rękojmi (art 1 ust b), w przypadkach i na warunkach określonych prawem.
  7. Sklep odpowiada za wady fizyczne towaru, jeżeli zostaną one stwierdzone przed upływem 2 lat od dnia jego wydania Klientowi (zgodnie z art. 568 Kodeksu cywilnego).
  8. Sklep rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty otrzymania przez  Sklep zgłoszenia reklamacyjnego wraz z kompletnym, reklamowanym produktem.
  9. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadku dokonywania jakichkolwiek modyfikacji produktu przez Klienta.
  10. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji w przypadkach: wyłącznej winy użytkownika, uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego konserwowania i użytkowania produktu niezgodnego z instrukcją.
  11. Koszty przesyłki reklamowanego produktu w przypadku uznania reklamacji zostaną zwrócone Klientowi w terminie 14 dni od daty uznania reklamacji.
  12. W przypadku uznania reklamacji, koszty dostarczenia wadliwego Towaru ponosi Sprzedawca. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji – koszty zwrotu obciążają Kupującego.

Regulamin reklamacji towarów

Niniejszy regulamin określa zasady i tryb składania oraz rozpatrywania reklamacji towarów sprzedanych przez Sprzedawcę konsumentom oraz przedsiębiorcom.

I. Postanowienia ogólne

1. Reklamacje mogą być składane w ciągu okresu odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towarów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta na zasadach określonych w art. 556–576¹ Kodeksu cywilnego. Wobec przedsiębiorcy odpowiedzialność opiera się na indywidualnych ustaleniach umownych i przepisach kodeksu.

3. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia jego opublikowania na stronie internetowej Sprzedawcy lub przekazania wraz z dokumentami sprzedaży.

II. Definicje

1. Towar – produkt będący przedmiotem umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.

2. Kupujący – każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która nabywa Towar od Sprzedawcy.

3. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną, nabywającą Towar w celach niezwiązanych z działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Reklamacja – zgłoszenie przez Kupującego wady fizycznej lub prawnej Towaru oraz żądanie stosownego działania (naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy).

III. Zgłaszanie reklamacji

1. Reklamację należy zgłosić niezwłocznie po stwierdzeniu wady, najpóźniej w okresie odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi.

2. Zgłoszenie reklamacyjne można przesłać:

– drogą elektroniczną na adres email: info@deredere.pl
– listownie na adres: DereDere ul. Dobrzecka 50/6, Kalisz 62-800
– osobiście w punkcie sprzedaży lub serwisie Sprzedawcy

3. Każda reklamacja powinna zawierać:

– dane Kupującego (imię, nazwisko lub nazwa firmy, adres, kontakt)
– numer faktury lub paragonu
– opis wady i okoliczności jej stwierdzenia
– żądane rozwiązanie (wymiana, naprawa, obniżenie ceny, odstąpienie)

4. Do zgłoszenia można dołączyć dokumentację fotograficzną ilustrującą wadę oraz inne dowody uzasadniające reklamację.

5. W celu ułatwienia złożenia reklamacji Klient może skorzystać z gotowego formularza reklamacyjnego, dostępnego do pobrania pod poniższym linkiem:

Pobierz formularz reklamacyjny: (TUTAJ)

IV. Tryb i terminy rozpatrywania

1. Sprzedawca zobowiązuje się potwierdzić przyjęcie reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od daty jej otrzymania.

2. O decyzji w sprawie reklamacji Kupujący zostanie powiadomiony w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia.

3. W wyjątkowo skomplikowanych sprawach Sprzedawca może przedłużyć termin o kolejne 14 dni, o czym poinformuje Kupującego wraz z uzasadnieniem.

4. W przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie reklamacja uznaje się za uzasadnioną.

V. Uprawnienia Kupującego

1. W przypadku stwierdzenia wady Kupującemu przysługują następujące żądania:

1. usunięcia wady (naprawy),
2. wymiany Towaru na wolny od wad,
3. obniżenia ceny,
4. odstąpienia od umowy (w razie wady istotnej).

2. Kupujący może wskazać priorytet żądania (np. wymiana zamiast naprawy). Sprzedawca może odmówić spełnienia żądania wybranego przez Kupującego, jeżeli jest to niemożliwe lub pociągałoby nadmierne koszty w porównaniu z inną formą usunięcia wady.

3. W razie naprawy lub wymiany Towaru Sprzedawca ponosi wszystkie koszty z tym związane, w tym demontażu i ponownego montażu, o ile Towar ze względu na specyfikę wymaga montażu.

4. Jeżeli wymiana lub naprawa Towaru nie jest możliwa lub zostałoby to opóźnione ponad 30 dni od dnia zgłoszenia, Kupujący może żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.

5. Ograniczenie prawa odstąpienia od umowy z powodu nieistotnej wady nie może naruszać uprawnień konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów.

VI. Zwrot Towaru i dokumentów

1. Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar wraz z dokumentami sprzedaży na koszt Sprzedawcy na adres DereDere ul. Dobrzecka 50/6, Kalisz 62-800.

2. Sprzedawca przyjmuje Towar wadliwy i wystawia dokument potwierdzający przyjęcie reklamacji, wskazując datę i opis przyjętego Towaru.

3. W razie braku możliwości fizycznego dostarczenia Towaru Kupujący ma prawo przesłać go na koszt i ryzyko Sprzedawcy.

VII. Postanowienia końcowe

1. Wszelkie spory wynikające z niniejszego regulaminu rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy, z zastrzeżeniem właściwości sądu konsumenckiego dla konsumentów.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.

3. Regulamin może być zmieniany. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie Sprzedawcy.

4. Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, w tym mediacji i postępowania przed Rzecznikiem Praw Konsumenta.

Pobierz formularz reklamacyjny: (TUTAJ)